Moje cesta do Mexika

A je to tady! Po dlouhém čekání jsem se konečně dočkal a za necelý měsíc letím směr Mexiko. Ještě pořádně nevím, co mě bude čekat, ale už se neskutečně těším až potkám ostatní studenty ze všech možných koutů světa, kteří se rozhodli stejně jako já a chystají se na výměnu.

Celé moje dobrodružství začalo už před několika měsíci. První setkání s Rotariány ze sponzorského clubu, kteří mě nejdříve oťukli a rozhodli se, že mě doporučí do tohoto výměnného programu. Potom, první meeting v Trebíči, kde jsme byli všichni zájemci o studium v zahraničí z Česka i s rodiči. Spousty informací, skypování se studenty, kteří jsou momentálně na výměně, setkání s rotexáky (účastníky předešlých ročníků) a ohledně preference zemí, jsem opět na začátku. Tolik zemí na výběr.
Možná si někteří říkáte, proč jsem si vybral zrovna Mexiko, ale odpověď je jednoduchá. Mexiko není úplně typické místo, kam by studenti jezdili na celoroční výměnu jako třeba do USA. Když tu byla ta možnost, tak proč ji nevyužít, že? Poznám novou úplně odlišnou kulturu, lidi a hlavně Mexiko, které je známé pro své Mayské památky. A jako bonus se snad naučím španělsky.

No, ale abych řekl pravdu. Před všemi meetingy, kterými musí každý projít byla moje země číslo 1, Nový Zéland. Jenže to má malý háček. Výměna našeho distriktu se Zélandem se i přes velký zájem ještě ani jednou nepovedla. A tak tomu bylo i tento rok! Na druhém meetingu mělo několik rotexáků prezentaci o zemi, ve které byli. A nejvíc mě právě zaujala ta, o Mexiku. Součástí tohoto celovíkendového meetingu byly také 2 testy z angličtiny (poslech a čtení) a 4 pohovory (3 v češtině a 1 v angličtině). Trochu jsem se toho bál, ale bylo to celkem easy.

Třetí a zároveň poslední meeting byl v Križanově. Tady jsme měli možnost se setkat s inboundy, kteří jsou momentálně v Česku nebo na Slovensku na své roční výměně. Hráli jsme spoustu teambuildingových her a každý student dostal svůj blazer (Rotary sako), odznaky a vizitky. Opravdoví vyslanci své země.

S některýma inboundama (studenti, kteří jsou na výměně v jiné zemi) z mého mexického distriktu, rodinou a Rotary clubem už jsem v kontaktu a zatím to směřuje k tomu, že celý rok bude pořádná jízda.

Ayee!

Napsat komentář